fbpx
 v kategorii: Instagram

V tomto článku sdílím pouze svůj názor, který vychází z mé vlastní zkušenosti.

Řekla bych, že roboti na Instagramu jsou nekonečným tématem. Na internetu máme možnost si přečíst spousty článků na toto téma, ale většina z nich vychází pouze z myšlenek a spekulací. Rozhodla jsem se pro vás napsat článek, který vychází z mé vlastní zkušenosti a bude jenom na vás, jaký názor si vytvoříte.

Nemám v plánu tady psát, jak jsou roboti špatní a že nefungují, protože bych možná v tom druhém případě mohla lhát.

Roboti totiž fungují, záleží ale na tom, co hledáte.

Abych mohla napsat opravdu objektivní postřehy, založila jsem si pro tento účel testovací Instagram, kde jsem si sama robota vyzkoušela. Vždy jsem si vše nastavovala sama podle toho, kde jsem si myslela, že se má audience nachází.

Co že to vlastně ten Instagram robot je

Instagram robot je nástroj, který za vás dělá “práci” na Instagramu. Sleduje za vás ostatní, komentuje a dává srdíčka, píše zprávy a dokonce některé i koukají na stories ostatních. Jednoduše řečeno za vás Instagram, používá. Na vás je pouze vymyslet chytlavý obsah.

Zní to dobře, že? Ale má to jedno velké ALE!

Na začátku vás ve většině případů začnou sledovat účty, které mají také nastaveného robota. Z toho vyplývá, že se na vás účet vlastně nikdy nepodívali, tudíž není možné, abyste jim mohli prodat vaše služby, či produkty. Neříkám, že je to pravidlo, ale podle mého názoru se toto děje ve většině případů.

Jak takový Instagram robot funguje

Já sama jsem si na testovacím účtu vyzkoušela pár robotů, abych měla podložené to, o čem chci psát. Zkusila jsem jak české, tak zahraniční možnosti, a vždy byl výsledek takový, jaký jsem očekávala. Může to být ale i proto, že jsem tomu nikdy nedala tolik dní, kolik by se možná mělo. K tomu, abych si na to udělala vlastní názor mi ale stačilo jenom pár týdnů.

Když takovým robotem procházíte, nastavit si můžete neuvěřitelné věci. Od hlídání konkurence, sledování lidí, kteří sledují konkurenci až po lokace, hashtagy atp.

Nastavit si můžete rozesílání zpráv po frekvencích, počet follow-unfollow, rozdávání like a komentářů. Ve většině případů jste ale upozorněni na to, abyste volili takové intervaly, aby vás Instagram neodhalil a váš účet nezablokoval. O čem to asi vypovídá…

Jak to vypadá v praxi?

Proč ne-může robot fungovat

Jsou dvě možnosti, jak roboty používat. Jedna je ta, že to za vás dělá “marketingová” firma. Ta druhá je, že si robota nastavíte sami.

V prvním případě nemáte moc kontrolu nad tím, co se vám s účtem děje a taky se může stát, že vyhodíte peníze do vzduchu. V druhém případě musíte nad robotem strávit X hodin času, abyste zkoušením zjistili, co vám funguje, a co nikoliv.

Roboti nám zaručí trafik na váš účet a to je to, co potřebujeme. Jde ale o to, zda opravdu dokážou zaručit ten “správný” trafik?! Z mé zkušenosti rozhodně ne.

Ukázka mého druhého profilu

Můžete zde vidět, jaké tipy komentářů se odehrávaly u mých fotek.

Prošla jsem jednotlivé profily a buď to jsou SPAMY, nebo používají roboty. Nenašla jsem ani jeden “opravdový” profil.

 

 

Pokud se na to podíváme z hlediska počtu sledujících a je to to jediné, co chceme, tak ano. Roboti fungují! Řekla bych, že dokážu už rychle poznat účty, které robota používají, a pokud je číslo nahoře to, co potřebují, tak potom dobrá.

První krok s Instagram robotem

Na začátku si zvolíte, podle čeho bude robot rozdávat sledování, srdíčka a komentáře.

Tím se spustí celý systém a začnou vám přibývat jak sledující, tak lidé, které sledujete vy. Řeknu vám jedno. Začne to pro vás být velice otravné. Najednou IG není o tom, kdo vás inspiruje, ale o cizích lidech, kteří vám ani nic moc neříkají. Takže je to období, kdy vlastně ani nechcete IG používat.

Druhý krok s Instagram robotem

Pokud to nevzdáte hned v první fázi, tak je dost možné, že se na vašem profilu už začne něco dít. Začnou se vám zvedat čísla, ale bohužel ne ty, které byste čekali. Budou vám přibývat sledující, chodit vám zprávy, ale podle statistik je to většina lidí ze třetích zemí. 

Tady jsem cílila pouze na USA, což v 17% byla taky pravda, ale co ten zbytek?

Když jsem robota používala, měla jsem IG plný erotických profilů. Bohužel jsem v té době nedělala printscreen, takže nemohu ukázat. Od doby, co robota už nepoužívám, se můj profil “vyčistil” a jsou na něm opravdoví lidé. Bohužel vůbec ne moje cílová skupina.

Třetí krok s Instagram robotem

Pokud jste si nastavili automatické odesílání zpráv, lidé začnou reagovat a pak už je jenom na vás,  jestli odhadnete, zda vás kontaktoval člověk, který má zájem o vaše služby, nebo ne. A tak pokračujete dokola a zkoušíte různé možnosti, jak vám nastavený robot funguje, a zda k vám chodí na profil “opravdoví lidé”, kteří si od vás něco koupí.

Tak jako jsem automatické zprávy odesílala já, tak to samé mi chodilo zpět, vlastně se nekonala žádná reálná komunikace, která by někam vedla.

Jaký byl další krok

Žádný další krok už nebyl, protože jsem k dalšímu nedošla. No a proto nechci psát o něčem, co sama nemám vyzkoušené. Můj názor je takový, že tak či tak na IG musíte strávit X hodin denně, aby vám robot fungoval. Alespoň na začátku.

Konečný výsledek

Instagram robota jsem vyzkoušela třikrát s tím, že první dva byly pouze na 14 dní a třetího jsem využívala 1.5 měsíce. Nárůst na profilu byl z nuly na cca 3000 sledujících s tím, že průměrně jsem měla 150-200 srdíček u fotky a 5-10 komentářů. Bohužel, za mě nerelevantních.

Odpovědí na mé automatizované zprávy přišlo za den kolem 5, ale buď to byl jen „smile“, a nebo taky automatizovaná zpráva. Řekla bych, že za použití robota jsem měla dohromady tři „nadějné“ konverzace, které nakonec ale nikam nevedly.

Pořád je nezbytné mít kvalitní obsah

I přesto, že se rozhodnete robota vyzkoušet, myslete prosím na to, že obsah musí být kvalitní i v tomto případě!

Váš účet může opravdu za krátkou chvíli vyrůst o hodně nových sledujících. Řekla bych, že za měsíc se na 5000 dostanete. Je to číslo, které hodně připoutá pozornost a už si vás i jiní lidé mohou všimnout. Věřím, že je pořád spousta firem, které na toto číslo kouká a soudí podle toho kvalitu profilu.

Uvažuješ o spolupráci s Influencerem?

Není nic špatného si nechat udělat printscreen obrazovky, kde jsou vidět veškeré statistiky ohledně audience, která daný profil sleduje.

Všichni chceme jedno, aby se náš obsah dostal k co nejvíce lidem za co nejkratší dobu. A to je v pořádku. Jak jinak nám může podnikání růst? Říkám si ale, je toto cesta, kterou chceme a musíme jít?

Proč Instagram bojuje proti robotům

Asi si říkáte, že Instagram může sám takového robota vytvářet a vlastně na tom ještě vydělávat, tak proč by se proti nim snažil dělat různá opatření.

Odpověď je tato

Instagram chce, aby si firmy platily reklamy a hlavně, aby jim ty reklamy fungovaly. Aby se lidé doopravdy na IG vraceli a trávili na něm čas. Pokud tohle vše bude dělat robot, kdo bude na konci dne dělat ten nákup? Kdo bude koukat na reklamy a následně si něco koupí, když jediný, kdo tu danou reklamu uvidí, bude pouze robot?

Instagram by se tak stal začarovaným kruhem a lidé a firmy by postupně začali přecházet na jinou platformu. A to Instagram nechce.

Závěr

Nesnažte se být za každou cenu vidět bezohledu na to kdo váš obsah uvidí. Dejte si záležet na obsahu a kvalitě vašich sledujících. To je totiž to, co vám v podnikání na konci dne přinese zisk!

A jaký je váš názor na toto téma? Pište do komentáře!

Recommended Posts
Showing 2 comments
  • Profilový obrázek
    Under one sky
    Odpovědět

    To je super článek. Já nad tím nikdy nepřemýšlela, jelikož by mi bylo líto těch peněz. Já před měsícem jsem začala dávat na instagram fotky z NYC a chytám většinou polské účty, z kterých dostávám komentáře, jenž nemají žádnou vypovídací hodnotu. Nevypadá moc dobře a pořád přemýšlím, zda bych mohla odchytnou ten hashtag, na který se chytají. :/ Pár se mi už vrátilo, tak některé jsem zablokovala.:(

    • Profilový obrázek
      Denisa Drbohlavová
      Odpovědět

      Vím o jakém problému mluvíš. Co se týká fotek z cest tak se tento probkém často stává. Hodně záleží na tom zda dáváš lokaci a nebo jaké # používáš. Pokud bys chtěla napiš mi tvůj IG a já se na to kouknu 🙂

Leave a Comment