fbpx
 v kategorii: Instagram

V dnešní době už je Instagram především zábavnou a kreativní aplikací. Byl stvořen k tomu, abyste si mohli své fotky jednoduše upravit a v rychlosti je sdílet s vašimi přáteli. S počtem přibývajících uživatelů na Instagramu ale přestalo pouhé kliknutí na filtr stačit. Pokud chceme, aby náš obsah byl líbivý a získali jsme tak více sledujících, je na čase si přivolat pomocníky.

Jak upravovat fotky na Instagram

Aplikací je spousta a každému sedne něco jiného. Na úpravu fotografií patří mezi mé oblíbence VSCO a Lightroom. Používám pouze mobilní aplikace. Úprava fotografií není mou vášní a proto jsem ráda, když se mi povede za pomoci presetu sladit můj feed do jednoho tónu. To lze díky těmto dvěma aplikacím jednoduše a rychle. Občas je třeba si s tím trošku pohrát, ale i tak se bez větší námahy dostaví krásný výsledek.



Aplikace jsou skvělé, ale ruku profesionála nenahradí. Proto pokud máte třeba produkty, které nejsou moc fotogenické, nebo si nevíte rady, investice se v tomto případě rozhodně vyplatí. Nejde pouze o zpracovaní, ale o celkový dojem, který bude váš Instagram vyzařovat.



Jak zvýšit sledovanost na Instagramu

Aby se k vám fanoušci rádi vraceli, a nebo jste jich získali více, je třeba být kreativní. Pokud fotografie nejsou vaše silná stránka, zkuste zaválet v Instagramových příbězích. Je hodně možností a způsobů, jak vaše fanoušky zabavit a hodně záleží na tom, zda prodáváte službu či produkt. Tak či tak si vytvořte vlastní styl a zkuste jej aplikovat co nejdéle. Chvíli trvá, než si ostatní zvyknou na váš styl a projev, proto dělat závěry po dvou týdnech není moc přesné.

Mezi mé oblíbené aplikace pro tvorbu instagramových příběhů:

Over

Unfold

Reklama na Instagramu

Pokud chcete, aby vaše reklama zaujala a lidé si jí všimli, doporučuji použít aplikace jako je Canva nebo Crello. Jsou to malé zázraky pro ty, co si chtějí dělat grafiku a design sami, ale nemají tolik zkušeností, nebo financí si zaplatit odborníka.

Canvu většina lidí zná, zatímco Crello je v ČR stále trošku neobjevená aplikace, a to mi přijde škoda. Nabízí skvělé možnosti i ve free verzi. Pokud si chcete připlatit třeba za animaci, tak vás Canva vyjde na $12.95 a Crello $16.67 – nabízí víc možností, co se animací týká. U obou platforem své členství můžete zrušit hned, bez jakéhokoliv problému. 

Tvorba videa pro reklamu

Není tajemstvím, že videa (pokud jsou dobře zpracována) jsou pro reklamu lepší a zaujmou více, než-li grafika či fotografie. Není to ale pravidlo. Hodně záleží na zpracování. Já osobně mám tvorbu videí pro reklamy ráda. Mám pocit, že tak můžu sdělit mnohem víc a mám větší prostor pro kreativitu. Dlouho jsem hledala něco jednoduchého a především finančně dostupného, co by mi s tvorbou pomohlo.

Wave je skvělý a především finančně dostupný. Nemá zatím moc šablon, které můžete použít, ale pro základní tvorbu reklamy postačí.

Biteable je už pro tvůrce, které “video” marketing živí, či se o něj zajímají. V základní bezplatné verzi jsou různá omezení a není možné si video stáhnout bez vodoznaku. Pokud se tedy rozhodnete investovat, vyjde vás měsíční program na $23. Přesto doporučuji si nejdříve Biteable vyzkoušet a zjistit, zda pro vás má cena vs. hodnota smysl.

Pokud se chystáte na opravdu ukázková animační videa, doporučuji vyzkoušet Animaker. Tak jako předchozí aplikace, ani tato nenabízí v bezplatné verzi možnost stáhnutí bez vodoznaku. Nicméně je to nástroj, který určitě stojí za zkoušku.

Publikování příspěvků na Instagramu

Existuje nespočet možností, které vám umožní si příspěvky na Instagram naplánovat. Mně se nejvíce osvědčila Later, která ve free verzi nabízí jeden účet. Pokud máte na starost víc jak jeden účet, doporučuji si zaplatit vyšší verzi. Ušetří to spoustu času. Dbejte ale na to, aby se vaše aktivita na Instagramu úplně nevytratila. Pořád je třeba Instagram využívat, komentovat fotky a především odpovídat na komentáře. Celý algoritmus se odehrává přímo v aplikaci. Buďte tam.

Later bohužel ještě nenabízí plánovaní příběhu. Pokud vám tedy jde především o možnost si své příběhy naplánovat, zkuste Postcron, která toto nabízí ve verzi za $8 měsíčně.

Buďte kreativní, buďte sví

Používat nástroje, aby nám pomohly v kreativním projevu, je skvělá věc. Umožní nám to zaujmout naše publikum, ale především si můžeme tvořit obsah tak, jak zrovna potřebujeme.

Pokud nejste kreativní tvůrci podobně jako já, tak vám tyto nástroje ušetří spoustu času. Nesnažte se vytvořit jeden styl a toho se držet hned od samého začátku. Je dobré dát si prostor a postupně grafiku obměňovat, dokud to nebude TO ono. Na druhou stranu, pokud se vám líbí pokaždé něco jiného, držte se toho.

Recommended Posts

Leave a Comment