fbpx
 v kategorii: Instagram

Nepřibývají vám noví sledující a váš obsah se přestal zobrazovat už i těm, kteří vás sledují? Pojďme se společně podívat na to, kde může být chyba a jak ji napravit.

Jak algoritmus na Instagramu funguje nikdo pořádně netuší, a proto dělat závěry není úplně na místě. Nicméně jsem si sama vyzkoušela, jaké typy příspěvků fungují. A jak si hrát s #, aby se náš obsah dostal k co nejvíce lidem.

Pokud Instagram používáme k našemu podnikání, může být frustrující, když se náš obsah nezobrazuje, nebo se zobrazí jen pár procentům našich sledujících.

Tvorba obsahu na Instagramu

Že na Instagramu hraje hlavní roli obsah už je v dnešní době snad všem jasné. Ale nikdo vám nemůže říci, jaký typ obsahu je ten nejlepší. Co vám ale říci můžu je to, že hlavní roli tu hraje kreativita. Pokud přidáváte příspěvky jako “všichni” ostatní, tak se snadno v davu ztratíte. 

Je v pořádku se na Instagramu inspirovat od ostatních. Nezapomínejme ale na to, že je třeba přijít s vlastním obsahem který zaujme, ale především bude jiný než u ostatních.

Proč se snížil dosah na Instagramu

V poslední době jsem si na svém soukromém účtu všimla toho, že se rapidně snížil dosah mých příspěvků. Nic jsem nedělala jinak, nezměnila jsem systém, jakým Instagram používám, ale i tak se výsledky vůbec neshodovaly s tím, co jsem očekávala. A tady byl ten problém.

Instagram už delší dobu bojuje proti robotickým účtům a díky mému systému, kdy jsem používala téměř ty samé # pořád dokola a publikovala příspěvky ve stejný čas, se můj účet na Instagramu mohl ( pořád se jedná o mou hypotézu) zdát jako nereálný.


Zkusila jsem tedy publikovat příspěvky častěji a především pokaždé v jiný čas. Dosah se začal pomalu zvyšovat a tato změna byla viditelná i ve statistikách.

Používání hashtagů

Druhou a velmi zásadní chybou bylo špatné používání hashtagů.

Nedávno jsem zaznamenala, že se můj příspěvek neobjevil pod žádným z uvedených #. Nepoužila jsem žádný #, který by byl nevhodný a ani obsah, který jsem sdílela, nebyl proti pravidlům Instagramu. Druhý den jsem zkusila vyměnit veškeré # za jiné, takové, které jsem doposud nepoužívala, a problém se hned vyřešil.

Změnila jsem tedy svou strategii, přispívám na Instagram pokaždé v jiný čas a začala jsem si hrát s různou kombinací #. Tím se zvětší šance, že se můj obsah dostane k více lidem i v době, kdy Instagram algoritmus nefunguje tak, jak bychom si přáli. Na Instagramu je čím dál tím víc uživatelů a pokud je naším cílem vybudovat si brand, není možné zůstat pouze u jediné strategie a nijak ji nepozměnit.

Používání hashtagu ve vašich příbězích

Často se k tomu vracím, protože je to věc, na kterou se zapomíná. Použití hashtagů v našem příběhu nám umožní dostat obsah i k lidem, kteří nás nesledují. 

Na cestách jsem se znovu přesvědčila o tom, jakou sílu # v našich příbězích má. Zkusila jsem si to sama na sobě, kdy jsem jeden příběh dala bez # a u dalšího jsem použila. Počet lidí, kteří si můj příběh pustili, byl jednou takový a také se mi zvýšila návštěvnost mého profilu.

Není to o tom sázet nesmyslné # a myslet si, že nám to na náš profil přivede víc lidí. Je to o tom volit takové hashtagy, které souvisí s tím co děláme, nebo tím, co je přímo v našich stories.

Ale POZOR, i tady platí pravidlo, že čím populárnější # je, tím menší pravděpodobnost bude, že se zobrazíte ve stories daného #.

Zvýšení dosahu vašich příspěvků – shrnutí

Změňte svou strategii – obsah je důležitý, ale co s ním, když se zobrazí tak málo lidem? Zkuste být na Instagramu v jiné časy než obvykle. Zamyslete se nad tím, jakým způsobem Instagram využíváte vy a zda by nebylo od věci trochu pozměnit “návyky”, které máte s Instagramem spojené.

Používejte jiné hashtagy – používání hashtagu má více výhod. Uděláte si větší průzkum a můžete narazit na nové trendující hashtagy, na které byste jinak nepřišli. Nemluvě o tom, že se váš obsah dostane znovu na “jiná místa” Instagramu.

Používejte hashtagy ve vašich příbězích – zkuste jeden den pozorovat, kolik lidí si prohlédne váš příběh, kde byl použit #, a kolik ten bez #. 

Používejte aplikace k Instagramu – obsah bude vždy na prvním místě, proto si dejte záležet na tom, co publikujete.

Recommended Posts

Leave a Comment