fbpx
 v kategorii: Instagram

Období, kdy šlo snadněji získat 10.000 sledujících a s tím i slavný swipe-up, je už pryč. Chce to více času, ale i trpělivosti. Jak se s tím tedy vypořádat, když čas nemáme a chceme Instagram používat k prodeji našich produktů teď?

V první řadě je třeba propojit Instagram s Facebook obchodem.

Jestli již máte propojený Facebook s firemním Instagramem, měl by se vám Instagram automaticky za nějaký čas aktualizovat a uvidíte oznámení na vašem profilu. Celý proces může trvat i několik dní, tak buďte trpěliví.

Pokud už je vše nastaveno, můžeme se vrhnout do další fáze

Samotné označování produktů na Instagramu nese své výhody, ale spousta lidí o tom, že produkty lze označovat i v Instagram příběhu, neví. Pokud si s tím vyhrajeme, již nemusíme být závislí na swipe-up. Důležité je to pojmout celé trochu jinak. Naším cílem není naše sledující odradit tím, že sdílíme pouze novinky a slevy. Chce to jít na to trochu originálně. Můžeme ostatní  pobavit, přinést jim hodnotu, či sdílet něco zajímavého.

Tady je ukázka toho, jak lze krásně zaujmout pomocí gifů. Jak jsem již psala výše, je důležité tvořit story tak, abychom nesdíleli pouze naše produkty, ale také naše fanoušky bavili. Než se ale do tvorby pustíme, zamysleme se nad tím, kdo je naše cílová skupina, abychom zvolili vhodný formát  “vtipu”.

Pokud máme e-shop, který se zaměřuje na dámskou módu, můžeme sdílet články či tipy, jak ladit různé kolekce, co si obléci do zimního počasí atd.

Obsah se dá vymyslet na cokoliv. U prodeje náramků například můžeme sledujícím přinášet hodnotu tak, že jim řekneme, odkud korálky jsou, na co je jaký druh kamene vhodný atd. Nebo prodáváme dřevěné výrobky? Vytvořme sérii příběhů, kde ukážeme jednoduché postupy k tomu, jak si můžou naši sledující něco vyrobit sami doma.

Další možností je vybrat den v týdnu a sdílet konkrétní věci. Motivaci, rady, tipy a triky.

Vyhlašte soutěž

Další možnost, jak zvýšit sledovanost vašeho Instagram příběhu, je napínat své fanoušky. Vyhlašte měsíční soutěž, kdy každý den či týden zveřejníte například jedno slovo či produkt, nebo odkryjete kousek hádanky a na konci měsíce se vašich sledujících zeptáte na odpověď, nebo jaké produkty byly mezi sdílenými. Ze správných odpovědí pak vyberete výherce. 

Zvyšte aktivitu tím, že pobídnete sledující, aby vám skrze příběh napsali.



Buďte konzistentní

Snažte se vymyslet posloupnost a strategii vašich příběhů, aby sledující věděli, co je čeká a co se dozví. Pokud prodáváte dětské hračky, vymyslete týdenní téma, které bude mít souvislost s dětma, díky čemuž si získáte srdce maminek, které se budou těšit na další nápady či rady.

Motivační úterky, páteční tipy na dárky, produkt týdne, čtvrteční sleva, víkendová pohoda…. je spousta možností, jen přijít na to, co vaše sledující bude bavit nejvíce. Chce to vydržet a mít trpělivost, nepůjde to ze dne den. Chce to vytrvat, v tom je úspěch.

Živé vysílání na Instagramu

Posledním, ale tím nejdůležitějším bodem není nic jiného, než-li živé vysílání. Ptáte se, jakou že má hodnotu? Velkou, a to z několika důvodů.

Jedním z nich je, že když zahájíte živé vysílání, tak komukoliv, kdo je zrovna na Instagramu, se ukážete hned jako první nahoře v příbězích. To znamená, že tím dáte o sobě vědět a třeba se připomenete lidem, kteří vás sice sledují, ale již se jim od vás nic nezobrazilo.



Druhým bonusem živého vysílání je budování důvěry. Díky tomu vás sledující poznávají a stačí třeba pouhých pár minut. Záleží na tématu, které zvolíte. Může to být živé vysílání z různých událostí, kterých jste se účastnili, nebo na různá témata, která se týkají vašich produktů či služeb. Můžete mít živé vysílání na téma “Zeptejte se nás na cokoliv” atp.

Třetím a důležitým bodem je fakt, že Instagram má rád, když se používají jeho funkce. To znamená, že vám přidává body, když na něm trávíte čas a když vás lidé sledují. Instagram vás potom vyhodnocuje jako kvalitní účet a více vás zobrazuje, čímž můžete přilákat nové sledující.

Malá rada na závěr

Vytvořte si jednotný styl

Vytvořit si jednotný styl není hlavní, ale může vám to hodně pomoci při budování vašeho brandu. Pokud se vám podaří sjednotit vzhled vašich příspěvků, stories a reklam, tak si vás ostatní lépe zapamatují a až příště uvidí váš příběh či reklamu, budou hned vědět, že se jedná o vaši firmu.

Recommended Posts

Leave a Comment

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt