fbpx
 v kategorii: Instagram

Uprav si své BIO

Ve světě podnikání a marketingu nabral Instagram jiných obrátek. Setkávám se s tím, že firmy a podnikatelé tvoří své vlastní strategie, ale spousta z nich dělá jednu velkou chybu. Přistupuje k Instagramu jako k jakékoliv jiné sociální platformě. A to je chyba. Lidé na Instagramu hledají inspiraci a pobavení, a to jim člověk taky musí nabídnout.

Hodně lidí zapomíná na to, že Instagram má řadu dalších funkcí. Není to pouze o fotografiích a videích, ale je tam spousta jiných částí, které je nutné umět využívat, pokud chceme Instagram používat pro naše podnikání.

Jedna z nich je BIO a přesně o tom budu dnes mluvit.

Jak by mělo BIO na Instagramu vypadat

BIO je místo, které nám umožňuje o sobě a našem podnikání něco sdělit. Jen je třeba ho využít na maximum.

Popřemýšlejte o tom, co chcete, aby se o vás lidé dozvěděli, když si poprvé otevřou váš profil. Máte asi tak 5 sekund na to, abyste zaujali, a proto je třeba sdělit vše potřebné.

Můžete si různě vyhrát a zvolit variantu, která se vám líbí.

Na ukázku jsem si vybrala moje BIO, z kterého je poznat, že se zajímám o Instagram, který jsem zmínila dvakrát. Taky z něj lze vyčíst, že má cílovka jsou spíše mladší generace podnikatelů. Můj přístup je hodně osobní, což mi nevadí, protože přesně na takové lidi já cílím.

Důvod, proč toto rozepisuji je ten, že je hodně důležité uvědomit si, na koho cílíme, a podle toho napsat BIO. Pokud je naším cílem zaujmout maminky na mateřské, budeme volit trošku jiný text, než kdybychom cílili na firmy, které nabízejí finanční služby.

Takže popřemýšlejte, na koho cílíte a využijte těch 150 znaků, které vám Instagram nabízí k tomu, abyste o sobě řekli přesně to, co chcete, aby ostatní věděli.

Nabízíte služby, nebo produkty

Nesnažte se zaujmout všechny. je třeba zaujmout to správné publikum.

Pokud prodáváte výrobky a nevíte, jak to pojmout, aby váš instagram nepůsobil pouze jako katalog, i tady je třeba použít trochu kreativity. Nebojte se toho. Instagram k tomu byl stvořen, a proto tu platí jiná pravidla nežlna Facebooku či LinkedInu.

Produkt

Řekněme, že prodáváte mýdla. Nesnažte se popisovat, proč je váš produkt (v našem případě mýdlo) ten nejlepší. Raději popište to, jak se lidé cítí, když ho používají a co jim váš produkt přináší.

Například:

Pro vůni lesa již nemusíte ven. Přineste si ji do vaší koupelny.

Bylinky jsou pro nás velmi důležité. Pečujte s nimi i o vaše ruce.

Ruce používáme každý den a je třeba o ně pečovat s láskou.

Pociť bylinky na svých rukou.

… je opravdu spousta možností, jak dát najevo co prodáváte, aniž by to znělo nuceně.

Máte opravdou krátkou chvíli na to dotyčného zaujmout, ale pokud bude vaše BIO napsané cíleně, věřím, že v mnoha ohledech udělá své.

Služba

Pokud neprodáváte žádný produkt, ale nabízíte služby, postup je téměř stejný. Snažte se vcítít do vašich potenciálních zákazníků a sdělte jim, jak jim můžete pomoci. Předávejte hodnotu hned od samého začátku.

Řekněme, že nabízíte služby jako grafik. Jak to tedy sdělit ostatním?

Například:

Mým úkolem je vyslechnout vaše požadavky a vytvořit umění, na které budete pyšní!

Kdo jste řekněte Vaším logem.

Vzhled webových stránek je prvním krokem k úspěchu.

Co je třeba si zapamatovat

Klíčové body, které by mělo BIO obsahovat

Kdo jste

Co děláte

Jak můžete ostatním pomoci (co jim předáváte, co s nimi sdílíte)

Co jim váš produkt či služba můžou přinést

Výzva k akci

Tento bod jsem záměrně dala zvlášť, protože je důležité na něj nezapomínat. Jedná se o takzvanou výzvu k akci.

Tuto větu je dobré využít k tomu, aby lidé provedli nějakou akci. Přečetli si váš nejnovější článek, podívali se na vaše stránky, a nebo využili slevový kód, či podobně. Je důležité je ale “vyzvat”.

Například:

10 způsobů, jak pečovat o své ruce

www.______

jdi si pro svůj E-BOOK “Jak na Facebook marketing”

www._____

V nejnovějším článku rozebírám …

www._____

Závěrem

Jakou formu zvolíte je jenom na vás. Neexistuje správný formát ani žádná pravidla. Najděte si vlastní styl, který vám bude vyhovovat. To platí jak pro firmy, tak pro ty z vás, kteří budují vlastní brand.

Recommended Posts

Leave a Comment

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt