fbpx
 v kategorii: Instagram

Instagram se rozrůstá a my s ním? Řekla bych, že ano. Instagram se stává místem, kde firmy propagují své výrobky, lidé nabízí své služby a influenceři jsou influencery. Je to ale špatně? Podle mě to ničemu nevadí, pokud se jedná o čistý a příjemný styl marketingu. 

Podle mého názoru se najde spousta lidí, kteří si na instagramovém marketingu dají záležet a snaží se ho vést nenuceně. To je podle mě totiž klíč. Pokud cílíme na český trh a naším cílem je si vybudovat komunitu, není lepší marketing než ten, že se zajímáme o ostatní a také jim něco přinášíme.

3 základní pilíře dobrého marketingu na Instagramu

Znám svou komunitu a vím, co od ní chci

Víme, že znalost naší audience je opravdu důležitá, ale na Instagramu to platí dvojnásob, né-li trojnásob. Nezáleží na tom, co prodáváme, nebo proč chceme zaujmout, ale na našem záměru. Už dávno to není o počtu sledujících, ale o engagementu na našem profilu, který hraje roli nejvíce.

Zvolím si vhodný komunikační jazyk, který bude bavit

To, že si volíme naši komunikační strategii je samozřejmé a odvíjí se od toho, kdo je naše audience. Často ale zapomínáme, že styl, jakým podáváme náš obsah, je stejně tak důležitý. Mám tím na mysli, jakým způsobem budeme na Instagramu vystupovat. Nezapomínejme na to, že je to zábavná platforma a lidé se na ni chodí odreagovat. Chceme je pobavit, něco jim předat, ale zároveň si vybudovat důvěru. Jakým tónem k nim tedy budeme mluvit?

Předávám hodnotu a zajímám se o své sledující

Kdo dá víc, vede. Nemám tím na mysli, že je nutné rozdávat vše, co máme, ale je třeba přidat kus sebe a ukázat, kdo stojí za naší firmou, nebo naším brandem. Z toho důvodu jsem sepsala článek, kde sdílím instagramové účty, které mají podle mého dobře nastavený marketing. Ať už to dělají cíleně, nebo ne… funguje jim to 🙂

Marketing na Instagramu podle ostatních

Řekla jsem si, že vyberu pár firem, které podle mě svůj Instagram ovládají skvěle. Nejedná se o žádné velikány, ale menší firmy, které dělají svou práci srdcem.

Produkt na Instagramu

IG: @doller



Pro ty z vás, kdo Doller neznáte, jedná se o motivační a plánovací diář. Doller patří mezi mé oblíbence. Ne jen, že mi jsou sympatičtí jeho tvůrci, ale líbí se mi, jakým způsobem se jim podařilo vytvořit komunitu na Instagramu. Mají hravé nápady a své fanoušky vždy vtáhnou do děje. Jejich obsah je zábavný, a proto je ráda sleduji.

Často na svém profilu sdílí příspěvky ostatních, díky čemuž se jim komunita rozrůstá. Vědí, kdo je jejich cílovka a také pro to zvolili “kamarádský” typ komunikace. Občas můžete kluky vidět i v IG příběhu, kde buď sdílí rady, a nebo se jen chtějí spojit s fanoušky. To je podle mého názoru jedna s nejdůležitějších věcí.

Typ strategie – budování komunity, sdílení příspěvků svých fanoušků

Zapojení Influencerů

IG: @bagind_backpack



Bagind Backpack se teprve rozrůstají, ale určitě vědí, co dělají se svým marketingem. Pokud sledujete pár influencerů na Instagramu, určitě jste si všimli, že propagují tuto značku. Vždy se jedná o přiznanou propagaci a musím říct, že se mi líbí i styl, jakým se dostávají do podvědomí. Není to nic nuceného a i když jsem si od nich ještě nic nepořídila, věřím, že se jedná o kvalitní produkty.

Typ strategie – spolupráce s influencery

Kavárna na Instagramu

IG: @sweetcityliberec



Sweet City je kavárna v Liberci a jelikož je má oblíbená, říkala jsem si, že stojí za sdílení. V Praze je kaváren spousta (o kterých už pár slov padlo), tak se pojďme podívat na “začínající” marketing této kavárny.

I přes nižší počet sledujících má Sweet City hezký engagement na svém profilu a své fanoušky se snaží vtáhnout do děje jak přes IG story, tak i krásnými a především originálními fotografiemi na svém profilu. Sweet City má svou vlastní pražírnu přímo ve své kavárně a tím si získává srdce milovníků kávy. 

Typ strategie – každodenní aktivita na IG, vtáhnutí sledujících do děje

Marketing podle marketérů

IG: @evisions_advertising



Evisions se Instagramu nebojí, a i když je jejich aktivita mířena spíše na Facebook, jsou důkazem toho, že i agentura může mít úspěšný Instagram a že to smysl má.

Díky Instagramu mohou být se svou komunitou spojeni téměř pořád a ukazují tím, že rozumí sociálním sítím skrz na skrz.

Typ strategie – vybudování komunity, mladý kolektiv, nábor nových členů?

Zážitek, který baví

IG: @sharehappiness.cz



Share Happiness je skvělou ukázkou toho, jak kreativní lidé mohou být. Když navštívíte jejich IG a máte srdce dobrodruha, tak vás víkend v jejich vanu okamžitě zláká.

Podle mého názoru se zrovna v tomto případě jedná o nenucený růst na IG. Dělají, co je baví a sdílí to s ostatními. Dalším bodem pro ně je ten, že každý, kdo si jejich auto zapůjčí, bude mít nutkání se o to na Instagramu podělit. 

Typ strategie – budování vztahu se sledujícími

Komunita na prvním místě

IG: @czechkiwis



Malí na Instagramu, ale velcí v online. Czech Kiwis je podle mě úžasný projekt a nedivím se, že se přesunuli i na Instagram. Díky jejich projektu, který se točí kolem letenek a cestování, mají na Instagramu své místo. Není to jejich hlavní platforma, ale díky sdílení příspěvků od ostatních se postupně dostávají do podvědomí. Vědí, že Instagram je z velké části pro lidi co cestují, a tudíž tam mají svoje místo.

Typ strategie – sdílení příspěvků od ostatních 

Marketing s příběhem

IG: @wowodesigncz



Nejlepší nakonec. Wowo mají úžasné dřevěné výrobky, které si sami tvoří. Instagram je o tom sdílet náš život a přesně o to se Wowo snaží. Hravě používají Instagram příběhy a zároveň se snaží své publikum vtáhnout do děje. Jejich profil je napsaný tak, že je hned poznat, že se jedná o rodinný podnik, díky čemuž na nás působí mnohem osobitěji.

Sdílí svůj příběh a svůj život. Když si kupujete jejich misku, není to protože se vám líbí pouze jejich design, ale také protože jsou vám blízcí oni dva. Je to jeden z nejkrásnějších, ale také nejtěžších druhů marketingu.

Typ strategie – být tím, kým jsi

Proč dělat ten marketing jinak

Na Instagramu je jich samozřejmě mnohem více, ale chtěla jsem poukázat na ty, které mám já osobně ráda a především jejich obsah sleduji. Nemyslím si, že je pro firmu těžké, aby si získala sledující na svém instagramovém profilu, ale určitě to chce najít si svou cílovou skupinu a zamířit přímo tam.

Pokud je vaším cílem vybudovat si brand na Instagramu, zkuste se inspirovat od ostatních a podívat se na to, jak to dělají druzí. Marketing už dávno nemusí být o plánu a strategii, ale může to znamenat, že ukážeme stránku našeho podnikání a předáme hodnotu ostatním.

Jaký tedy bude váš další krok?

A co vy a marketing na Instagramu? Máte své oblíbence? Pokud ano, sdílejte do komentáře dolů. Budu se těšit na další inspiraci!

Recommended Posts
Showing 2 comments
  • Profilový obrázek
    Tereza
    Odpovědět

    Diky za pekne tipy, tech neni nikdy dost:-) ja vlastne sleduji asi vice podle toho, jak je pro me hodnotny obsah nez jak vypada IG jako celek.
    Ocividne jde nekdy oboje i pekne dohromady.
    Pro me je zpusob, jak ziskavat lidi na Instagramu stale zahadou.

    • Profilový obrázek
      Denisa Drbohlavová
      Odpovědět

      Záhada to nejspíš je, ale podlě mě to hodně závisí od toho jak moc času člověk na IG tráví a taky co tam sdílí :). Pro mě je důležitý obsah a proto jsem volila firmy, které jsem volila.

Leave a Comment

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt