fbpx
 v kategorii: Instagram

V tomto článku vám přiblížím své postřehy z používání aplikace Tik Tok. Jsou to první dojmy a nápady, jak lze tuto aplikaci (ne)využívat. V dalším článku se můžete těšit na popis celého prostředí, jak funguje algoritmus atp.

Když jsme se s Martinem domluvili, že zkusíme Tik Tok a zjistíme, co že to je vlastně za prostředí, trošku jsem se zděsila. Tušila jsem, že ta platforma mi nebude nic říkat a moc se mi do toho nechtělo. Z mého pohledu se jednalo o platformu, kde mladší generace pouze natáčí videa a tráví tím tak svůj veškerý volný čas (na jednu stranu jsem se nemýlila) a tak jsem si aplikaci nainstalovala a po pár dnech znovu odinstalovala. Nic pro mě.

Pak se mě jednou má klientka ale zeptala, zda znám Tik Tok a zda si myslím, že by svou pozornost měla zaměřit i tam. A já si nebyla jistá odpovědí. Ano, tušila jsem, že já tam nemám moc co dělat, ale nevěděla jsem, zda tomu tak je i v případě mé klientky.

A tak přišel na řadu můj test. Povolila jsem a aplikaci si znovu nainstalovala. Celý průzkum jsem vedla za účelem aplikaci poznat co nejlépe a zjistit, pro koho je vhodná a zda má cenu ji z “marketingového hlediska” používat.

Co je to Tik Tok

Pamatujete dobu, kdy byl Instagram sociální sítí pouze pro “mladistvé”? No a kde je teď. Někdo tvrdí, že to samé se stane i s Tik Tokem a my bychom mu měli věnovat pozornost.

Jelikož tu aplikaci “testuji” teprve něco málo přes dva měsíce, sama ještě nedokážu říci, zda ano či ne, ale nějaké závěry jsem si už sama vyvodila. V tomto článku vám chci ukázat reálné možnosti (podle mého), jak lze s Tik Tokem prozatím pracovat a zda je to platforma, kde byste neměli chybět.

Marketing na Tik Toku

Když jsem o Tik Toku říkala svému muži, který není aktivním uživatelem sociálních sítí, řekl mi „Přijď za mnou, až tam bude Will Smith“, nevěřil. Za pár týdnu jsem jen přišla s větou, „Je tam!“

Tím nechci říci, že bychom sociální sítě měli užívat na základě toho, zda je používají i slavné osobnosti, ale pokud už na nějaké sociální síti začínají být i celebrity, je to důvod trošku zbystřit.

Jedno je jasné. Tik Tok roste a uživatelé přibývají. Otázka tedy zní, co s tím? Podle mého se dají tvořit strategie, které vám mohou pomoci alespoň v některých směrech a teď se podíváme na to, které to jsou.

Mladší generace poroste

Tvorba brandu je především o tom, že vás uživatelé znají. Mají rádi vaše produkty a vždy vědí, když je u vás něco nového. Jednoduše vás znají. Proč si tu svoji komunitu nezačít budovat někde, kde ještě není konkurence a máte tak mnohem lepší prostor na to se dostat k vaší audienci. Možná si říkáte, že na Tik Toku jsou pouze mladí, kteří ještě pomalu nemají ani platební kartu, aby si mohli něco pořídit. Možná teď… časem ji mít ale budou. Pokud jim dáte důvod vás následovat a budete pro ně tvořit zajímavý obsah, jednoduše si je “vychováte” k tomu, aby to jednou byli vaši věrní zákazníci.

Ano, většinu uživatelů Tik Toku tvoří mladí lidé. Celkově je 66% uživatelů mladších 30 let. V USA je 60% aktivních uživatelů měsíčně ve věku 16 až 24 let. 

Jak zaujmout na Tik Toku

Jedna z dalších možných strategií je uživatele Tik Toku přesměrovat a má to hned dva důvody. Především si musíme uvědomit to, že se sice jedná o populární aplikaci, nic to ale nemění na faktu, že může (ale nemusí) “zemřít”. Tak jako tomu bylo s aplikací Musica.ly a Snapchat. Nikdo nemůže říci, zda se tak stane, nicméně je dobré se na to připravit a využít tak Tik Tok k přesunu publika tam, kam potřebujete. Proto je dobré nespoléhat se na jednu platformu, ale posílat vaše publikum tam, kde si pravidla tvoříte sami, jako třeba na vašem webu.

V profilu si můžete vyplnit vaši webovou stránku, váš účet na Instagramu a Youtube kanál. Uživatelé se pak jedním kliknutím dostanou na další platformy, kam je chcete zavést.

Když jsem si dělala průzkum aplikace Tik Tok, všimla jsem si, že spousta “větších”,říkejme jim třeba influencerů, dělá přesně to. Tvoří obsah, který dají jak na IG, tak na Tik Tok a přímo z aplikace Tik Tok posílají uživatele právě na IG, kde mají hlavní působnost.

Tvorba vlastního trendu na Tik Toku

Hudba a taneční videa. To je TO, co právě běží na Tik Toku nejvíc, proč ale pravidla trošku nezměnit? Být něčím originální a přinést třeba i něco zajímavějšího? Pořád ale musíme myslet na to, že je to aplikace, kde se uživatelé baví a tráví na ní přibližně 58 minut denně (celosvětová statistika). A my je chceme zaujmout. Proto je dobré zachovat formát – zábava, ale přidat k tomu něco svého.

Máte produkt? Toto je snad nejlepší místo, kde ukázat jeho použití + vymyslet výzvu přímo s použitím vašeho produktu. Zábavnou formou ukážete publiku co nabízíte a zapojit se může celý váš tým. H&M už ví, že svou cílovou skupinu na Tik Toku má a proto se rozhodlo svůj marketing přesunout přesně tam.

Pokud nabízíte služby, tak si možná říkáte, že Tik Tok není místem, kde by se dala tvořit strategie. Z krátkodobého hlediska možná ne. Pokud se na to ale podíváme z dlouhodobé perspektivy, je to možný způsob, jak nechat svou cílovku vyrůst s vámi. Buďte jim inspirací, pobavte je a předávejte jim hodnotu skrz váš profil. Budou se k vám vracet. V momentě, kdy budou vaše služby potřebovat, si na vás určitě vzpomenou.

Nemáte čas na další sociální síť?

Na to mám jednu odpověď. RECYKLUJTE obsah. Pořád jsem názoru toho, že každá sociální síť si vyžaduje trošku jiný přístup a především jiný obsah. Pokud ale budeme recyklovat náš obsah chytře, nevidím problém v tom ho používat víckrát.

Gary Vee o tom ví své. Pokud si projdete skrz jeho kanály, zjistíte, že je všude. A tím všude myslím VŠUDE. Pokud by tvořil úplně jiný obsah pro každou svou síť, tak by jeho tým nedělal nic jiného.

Přišel na způsob, jak svá videa atd. nastříhat tak, aby je pak rozdělil do IGTV, IG příběhu, Youtube, Facebook, Tik Tok… 

Zkuste to samé. Obzvlášť pokud si nejste jisti jeho používáním, ale hrajete si s myšlenkou, že by vám mohlo něco uniknout. Po nějaký čas přidávejte obsah, který už máte třeba na Instagramu nebo Youtube a sledujte, co se bude dít.

Používat Tik Tok?

Na závěr chci říci, že si nemyslím, že je v tuto chvíli nutné Tik Tok používat za každou cenu. Aplikace není pro každého a pokud by vás tvorba obsahu opravdu obtěžovala, nemá to cenu. Výhodou ale je, že si po nainstalování Tik Toku nemusíte zakládat účet. Máte tak možnost si celé prostředí prozkoumat a zhodnotit.

Podívejte se především na zahraniční účty, kde je vidět práce s tvorbou videí a často se i pobavíte.

Do komentáře mi napište, co byste se o Tik Toku ještě rádi dozvěděli a já odpovědi zahrnu do dalšího článku.

Recommended Posts

Leave a Comment